e-mail: konsultant.edukacyjny@uz.zgora.pl
telefon: 797-974-041
siedziba: Centrum Równości, Dostępności i Wsparcia, Kampus A, budynek A-2, pokój 2 (parter), ul. Szafrana 2, 65-516 Zielona Góra
Godziny konsultacji: czwartek godz. 800 - 930
Podstawowe zadania:
- wspomaganie pełnomocników ds. osób z niepełnosprawnościami i dostępności w zakresie przyznawania uprawnień osobom z niepełnosprawnościami i innymi ze szczególnymi potrzebami,
- określanie indywidualnych potrzeb wynikających z niepełnosprawności, stanu zdrowia lub innej szczególnej sytuacji mogących mieć wpływ na proces przyjmowania na uczelnię, kształcenia i prowadzenia działalności naukowej,
- gromadzenie dokumentacji potwierdzającej określone trudności osoby ubiegającej się o dostosowanie,
- diagnozowanie szczególnych potrzeb wnioskodawcy w sytuacji braku dokumentacji potwierdzającej sytuację wnioskodawcy,
- opracowanie opinii wraz z indywidualnymi zasadami i procedurami dostosowania dydaktycznego lub prowadzenia badań naukowych zgodnych ze standardami dostępności przyjętymi na Uniwersytecie z uwzględnieniem potrzeb wnioskodawcy,
- współpraca z kierownikami jednostek, nauczycielami akademickimi i innymi osobami prowadzącymi zajęcia dydaktyczne i badania naukowe w celu ustalenia dostosowania uwzględniającego specyfikę kształcenia i badań, a także określenia warunków mieszczących się w ramach możliwości organizacyjnych Uniwersytetu,
- współpraca z pracownikami obsługującymi tok kształcenia osoby ubiegającej się o przyznanie dostosowania na temat dotychczasowego przebiegu kształcenia,
- monitorowanie i nadzorowanie wdrażania dostosowania przez kierowników jednostek organizujących kształcenie wnioskodawcy,
- podejmowanie interwencji w przypadku realizacji przez kierowników jednostek dostosowania procesu kształcenia i badań naukowych niezgodnych z wytycznymi określonymi procedurą opracowana przez konsultanta edukacyjnego,
- rewizja na wniosek wnioskodawcy procedury dostosowania i wyznaczanie nowych adaptacji w sytuacji, gdy podjęte działania nie przynoszą oczekiwanych rezultatów lub zmieniła się sytuacja wnioskodawcy,
- informowanie podmiotu realizującego dostosowanie o zaistniałych przeszkodach przy procesie adaptacji lub zmianie sytuacji wnioskodawcy,
- nadzorowanie pracy asystentów dydaktycznych, naukowych i osób z ASD,
- koordynowanie i nadzorowanie pracy konsultantów edukacyjnych.