Procedura przeprowadzania wniosku o traktowanie zgodnie z deklarowaną tożsamością płciową została zaktualizowana Zarządzeniem nr 3 Rektora Uniwersytetu Zielonogórskiego z dnia 10 stycznia 2025 r., (zmieniając Zarządzenie nr 82 z dnia 10 czerwca 2024 r.)
Procedura określa zasady i tryb składania oraz rozpatrywania wniosków przez studentów, którzy deklarują odmienną tożsamość płciową, a także obowiązki wszystkich uczestników procesu, w tym Centrum Równości, Dostępności i Wsparcia (CRDW), Pełnomocnika ds. Równego Traktowania, Prorektora ds. Studenckich i Jakości Kształcenia, Dziekana właściwego wydziału oraz Kierownika Biura Obsługi Studenta (BOS).
Celem załączników jest ułatwienie prawidłowego przebiegu procedury oraz zapewnienie poszanowania praw osób, które występują z wnioskiem o traktowanie zgodnie z deklarowaną tożsamością płciową, zgodnie z zasadami równego traktowania i przeciwdziałania dyskryminacji na Uniwersytecie Zielonogórskim.
W przypadku wydania decyzji negatywnej lub naruszenia zasad poszanowania tożsamości płciowej, wnioskodawca ma prawo do ponownego rozpatrzenia sprawy.